Sosyal medyayı günde kaç saat kullanıyoruz? Bakan Uraloğlu açıkladı







Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Dijital Medya Kullanımı Raporunu Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Dijital Medya Kullanımı Raporunu Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, We are Social ve Meltwater tarafından hazırlanan Dijital 2025 Türkiye Raporu’nda yer alan sosyal medya kullanım verilerini değerlendirdi. Türkiye’de internet kullanan kişi sayısının 77,3 milyon olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanıcılarının son bir yılda yüzde 1,7 artarak 58,5 milyona ulaştığını ifade etti.

Günde Ortalama 2 Saat 43 Dakika Sosyal Medyada Geçiriliyor

Bakan Uraloğlu, toplam sosyal medya kullanıcıları içerisinde kadınların oranının yüzde 46,6 olduğunu belirterek erkek kullanıcıların oranının ise yüzde 53,4 olduğunu belirtti. Uraloğlu, internet kullanıcılarının günlük ortalama 7 saat 13 dakikayı internette geçirdiğini de söyleyerek “Her gün ortalama 2 saat 43 dakikayı sosyal medyada geçiriyor, aylık ortalama 7,6 sosyal medya platformu kullanıyoruz.” dedi.

En Çok Arkadaş ve Aileler Takip Ediliyor

Bakan Uraloğlu, kullanıcıların sosyal medya hesaplarından en çok arkadaşlar, aileler ve tanıdıklarını takip ettiğini belirterek bunu satın alınan markaların hesapları ile kullanıcıların satın almak istediği markaların hesaplarının takip ettiğini ifade etti. Uraloğlu, “Sosyal medya kullanıcıları en çok haber hikayelerini okumak, arkadaşlar ve aile iletişim kurmak ve boş zaman doldurmak için platformları kullanıyor.” açıklamasında bulundu.

Instagram’ı Kullanan Kişi Sayısı 58,4 Milyona Ulaştı

Uraloğlu, Türkiye’de en çok kullanıcısı olan platformun 58,4 milyon kişi ile Instagram olduğunu belirterek, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

“Instagram’ın ardından 57,5 milyon kişi ile YouTube, 40,2 milyon kişi ile TikTok geliyor. Facebook’un kullanıcı sayısı 34,8 milyon kişiyken X platformunu 19,7 milyon kişi kullanıyor. 2024 yılına göre ise Instagram’ın kullanıcı sayısı yüzde 8,5 artarken, TikTok’un yüzde 2,9, Facebook’un yüzde 1,3, X’in yüzde 1 arttı. YouTube’un kullanıcı sayısında ise yüzdesel bir değişiklik olmadı.”

32 Saat 36 Dakika İle En Çok Instagram’da Zaman Geçiriliyor

Bakan Uraloğlu, kullanıcıların platformlar özelinde aylık ortalama geçirdiği süreler hakkında da açıklamada bulundu. Uraloğlu, “İnternet kullanıcıları ayda ortalama 32 saat 36 dakika ile en çok Instagram’da zaman geçiriyor. Bu süre TikTok’ta 26 saat 26 dakikayken, YouTube’da geçirilen aylık ortalama süre 23 saat 31 dakika. Facebook’ta geçirilen süre ise 9 saat 45 dakika, X’te ise 5 saat 4 dakika.” dedi.

Related Posts

Erdoğan kötü haberi verdi: Bu yaz iki katı fiyata satılacaklar

Mart ve nisan aylarında görülen zirai don felaketi nedeniyle 16 meyve ve sebze ürününde ciddi oranda rekolte kaybı yaşanırken, uzmanlar yaz aylarında meyve fiyatlarının iki katın üzerinde artabileceğine dikkat çekti. Cumhurbaşkanı Erdoğan, konuya ilişkin yaptığı açıklamada ‘Belli ürün gruplarında bu sene sıkıntı yaşayacağımız anlaşılıyor ‘ ifadelerini kullandı.

Mardin’den hükümete ekonomik uyarı! Akar: “Emekli ve asgari ücretli perişan”

Süleyman Akar/ Mardin 2025 yılı için belirlenen 22.104 TL lik Asgari ücret daha ayın ilk 5 ayında artan fiyatlar karşısında yaklaşık %20 eridiğini belirten İYİ Parti Mardin İl Başkanı Süleyman Akar, ” Piyasada bir denge ve denetim mekanizması …

Satışlar geriledi, iPhone 16 fiyatları düştü

Dünyanın en önemli teknoloji şirketlerinden ticaret savaşlarında darbe aldı. Donald Trump’ın ek gümrük vergilerini içeren tarifeleri Çin ile ABD arasında ticaret savaşlarına neden olmuştu. Dünyanın en büyük iki ekonomisinin pazarları tarifelerle alt …

Powell’dan dikkat çeken açıklama: Kapsayıcı politika belirleme sürecindeyiz

Fed Başkanı Jerome Powell, merkez bankasının 2020 sonrası değişen ekonomik koşulları dikkate alarak para politikası çerçevesini yeniden şekillendirme sürecinde olduğunu açıkladı.

İstanbul’daki barış görüşmeleri Avrupa savunma hisselerini düşüşe geçirdi

İstanbul’daki barış görüşmeleri Avrupa savunma hisselerini düşüşe geçirdi

İngiliz Burberry 1700 kişiyi işten çıkarmayı planlıyor

Dünyanın en ünlü lüks markalarından İngiliz Burberry, tasarruf programı kapsamında küresel çapta 1700 kişiyi işten çıkarmayı planladığını duyurdu.