Türkiye’nin en değerli markası belli oldu: 2,6 milyar dolar

Türkiye’nin En Değerli Markaları Açıklandı: THY Yine İlk Sırada

Brand Finance’ın yaptığı araştırmaya göre Türkiye’de en yüksek marka değerine sahip şirketler belirlendi. Türk Hava Yolları (THY), 2 milyar 266 milyon dolarlık marka değeriyle zirvede yer aldı.

Ulusal haber ajansı AA’nın bildirdiğine göre, uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, Türkiye’nin en değerli markalarını belirlemek amacıyla 2007 yılından bu yana düzenli olarak araştırmalar yapıyor. Brand Finance tarafından gerçekleştirilen ve “Türkiye’nin En Değerli Markaları-Türkiye 125” adı verilen 2025 yılı araştırması tamamlandı. Önceki yıllarda 100 markayı içeren liste, halka açık olan markaların artmasıyla birlikte 125’e çıkarıldı.

THY, 2 milyar 266 milyon dolarlık marka değeriyle uzun yıllardır olduğu gibi listenin başında yer aldı.

Yerini İş Bankası’na Kaptıran Vestel

İkinci sırayı 1 milyar 645 milyon dolarlık marka değeriyle Arçelik elde etti. İş Bankası, 1 milyar 240 milyon dolarla bir sıra atlayarak üçüncü sıraya yerleşti.

Geçtiğimiz yıl üçüncü olan Vestel ise bir basamak gerileyerek 928 milyon dolarlık marka değeriyle dördüncü sıraya geriledi.

Ford Otosan 905 milyon dolarla beşinci, Ziraat Bankası 875 milyon dolarla altıncı, LC Waikiki 828 milyon dolarla yedinci, Garanti BBVA 721 milyon dolarla sekizinci, Yeni Rakı 590 milyon dolarla dokuzuncu, Vakıfbank ise 386 milyon dolarlık marka değeriyle onuncu sırada yer aldı.

Geçen yıl 20. sıradan listede yer alan Togg ise 179 milyon dolarlık marka değeriyle aynı sırayı korudu.

Listeye bu yıl dahil olan 24 yeni marka ise şunlar: Altınkılıç, Astor Enerji, Big Chefs, Bilkom, Bizim, Çelik Motor, Doğan Trend, Efor Çay, Eker, Eksun, Gezinomi, Hedef Filo, Hepsiburada, Mobiltel, Oba Makarna, Penta, Reeder, Sasa, Suwen, TV8, Trendyol, VBT Yazılım, VDF Filo ve Yiğit Akü.

Toplam Değer 17 Milyar Doları Geçti

Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, araştırma sonuçlarıyla ilgili yaptığı açıklamada, 125 markanın toplam değerinin geçen yıla göre yüzde 15,6 artarak 14,7 milyar dolardan 17 milyar dolara yükseldiğini belirtti. İlgüner, “Markalı yurt dışı satışlarını başarıyla sürdüren LC Waikiki, Mavi ve Koton gibi hazır giyim markalarının değeri artıyor. Bu durum sektörde markalaşmanın önemini de yansıtıyor.” dedi.

İlgüner, yeni markaların listeye eklenmesine de dikkat çekerek, “Bu yıl listeye 24 yeni marka dahil oldu. Mobilite, yazılım markaları listede artarak yer bulmaya başladı. Bu durum yapısal dönüşümün işareti olarak görülmelidir. Sektörel olarak Türk markalarının küresel alanda kabul görmesi sonucu ASELSAN, TUSAŞ gibi havacılık ve savunma sanayisi markaları değerlerini artırıyor.” açıklamalarında bulundu.

Brand Finance’ın araştırmasına göre, Türkiye’nin en değerli ilk 20 markası ve 2025 yılı marka değerleri şöyle:

Related Posts

Şili’de işsizlik tahminlerin ötesine geçti

Şili’de Şubat-Nisan 2025 dönemine ait işsizlik verileri, ülkenin ekonomik toparlanma sürecinde yeni endişelere yol açtı. Şili Ulusal İstatistik Enstitüsü’nün açıkladığı verilere göre, işsizlik oranı geçen yılın aynı dönemine göre 0.3 puan artarak …

Akaryakıt satışlarında yeni dönem: 2 Haziran’da başlıyor

Akaryakıt satışlarında yeni dönem: 2 Haziran’da başlıyor

ABD’li bankadan TCMB yorumu: Faiz beklentisini yükseltti

ABD’nin önde gelen yatırım bankalarından Goldman Sachs, Türk bankaları için hedef fiyatlarını güncelledi ve politika faizinin 2026’da yüzde 24 olmasını beklediğini değerlendirdi.

KKM bakiyelerinde düşüş sürüyor

Kur Korumalı Türk lirası Mevduat ve Katılma Hesapları (KKM) geçen hafta 11 milyar 429 milyon lira azalarak 584 milyar 658 milyon liraya düştü.

Sofralık yumurta ihracatında düzenleme

Türk Silahlı Kuvvetleri, dış temsilcilikler ve insani yardım amaçlı ihracatlar kapsamında gerçekleştirilecek tüm yumurta ihracatları, kilogram başına 1,5 dolar olarak uygulanan destekleme ve fiyat istikrar fonu kesintisinden muaf olacak.

Uzmanlar yazlık ve devre mülk kiralarken dikkat edilmesi gerekenleri anlattı

Tüketici derneklerinin temsilcileri ve hukukçular, yaz aylarının yaklaşmasıyla artan yazlık ve devre mülk kiralama işlemleri sırasında tüketicilere mağdur olmaması için uyarılarda bulundu.