Boykotlar işe yaradı: McDonald’s’ta dev zarar

McDonald’s, 2025 Yılının İlk Çeyreğinde Beklenenin Altında Performans Gösterdi

Hızlı servis restoran zinciri McDonald’s, 2025 yılının ilk çeyreğine ait finansal sonuçlarını paylaştı. Şirketin ABD’deki aynı mağaza satışları, beklenenin altında performans göstererek yüzde 3,6 oranında gerileme gösterdi. Bu oran, pandeminin ilk döneminden bu yana McDonald’s’ın iç pazardaki en büyük düşüşü oldu.

McDonald’s’ın net satışları çeyrek bazda yüzde 3 azalarak 5,96 milyar dolara düşüş gösterdi. LSEG analist tahminlerine göre şirketin gelir beklentisi 6,09 milyar dolardı düzeyindeydi. Hisse başına kazanç ise 2,66 dolarlık beklentiyi hafif aşarak 2,67 dolar olarak açıklandı.

Şirket, birinci çeyrekte 1,87 milyar dolar net gelir elde etti. 2024’ün aynı dönemindeki net gelir 1,93 milyar dolardı. Yeniden yapılandırma giderleri ve benzeri kalemler hariç tutulduğunda hisse başına kazanç 2,67 dolar oldu.

ABD’deki mağazalarda görülen düşüş, kötü hava koşulları ve tüketici harcamalarında gözlenen temkinli eğilimle ilişkilendirildi. Analistler, çeyrekte iç pazarda yüzde 1,7’lik bir düşüş öngörüyordu. Ancak gerçekleşen yüzde 3,6’lık gerileme, beklentilerin oldukça altında kaldı.

Müşterileri Kazanmak İçin McDonald’s Yeniden Şekilleniyor!

Şubat ayında açıklama yapan CFO Ian Borden, yılın başındaki zayıf seyir nedeniyle ilk çeyrekte satışların en düşük seviyede olmasını beklediklerini belirtmişti. Şirket, müşterileri geri kazanmak adına uygun fiyatlı menüler ve atıştırmalık dürüm gibi dikkat çekici ürünlerle menüsünü yeniden şekillendirmeyi planlıyor.

ABD dışındaki pazarlarda da benzer bir tablo dikkat çekti. Avustralya ve Fransa gibi önemli uluslararası pazarlarda aynı mağaza satışları yüzde 1 düşüş gösterdi. Bu segment McDonald’s’ın toplam gelirinin yaklaşık yarısını oluşturuyor. Oysa analistler satışların sabit kalmasını öngörmüştü.

Diğer yandan Japonya, Çin ve Brezilya gibi gelişmekte olan pazarlarda faaliyet gösteren segmentte, aynı mağaza satışları analist beklentisi olan yüzde 3,2’yi aşarak yüzde 3,5 oranında büyüme gösterdi. McDonald’s, zorlu ekonomik koşulların ve tüketici davranışlarındaki değişimin etkisiyle küresel ölçekte dengeli büyüme arayışına devam ediyor. Şirket, 2025 yılı içerisinde rekabet gücünü artırmak için yeni ürün stratejileri ve fiyat politikaları geliştirmeyi hedefliyor.

Related Posts

Baykar İtalyan havacılık şirketi Piaggio Aerospace’i satın aldı

Baykar, İtalyan havacılık şirketi Piaggio Aerospace’in varlıklarını devralarak satın alma sürecini tamamladı. İtalya İşletmeler ve Made in Italy Bakanlığı, anlaşmanın istihdamın korunması ve İHA alanında Baykar ile Leonardo arasında ortak girişimi kapsayan stratejik bir işbirliği olduğunu duyurdu.

Çevreye ve cüzdana dost: Benzin istasyonlarına giren yeni benzin E20 yakıtı nedir ?

Yeni tip benzin E20’nin temel amacı karbondioksit emisyonlarını azaltmaktır . 20 rakamı içerdiği karışımı ifade eder, çünkü karışımda bulunan biyoetanol %20’dir. Almanya’da ilk E20 dolum istasyonunun 2023 yılında Mannheim’da açılması dikkat çekicidir …

Başvurular başlıyor: O şartı sağlayana 4 bin Euro maaş!

TÜBİTAK, yurtdışında çalışan araştırmacıları Türkiye’ye çekmek için yeni bir program başlattı. Program, bilim insanlarına mali destek ve akademik fırsatlar sunacak.

Ünlü marka Türkiye pazarından çekildi! Yıllardır faaliyet gösteriyordu

Japonya’nın en büyük kağıt üreticilerinden Daio’nun ürettiği Goo.N markası, Türkiye’deki faaliyetlerini sonlandırma kararı aldığını duyurdu. ŞİRKETTEN RESMİ AÇIKLAMA GELDİŞirket bu kararı, Türkiye’deki resmi sosyal medya hesabından yaptığı …

Çocuk işçi ölümleri arttı! Neden belli oldu: İşte MESEM gerçeği

Mesleki Eğitim Merkezi (MESEM) kapsamında 500 binin üzerinde çocuk ağır çalışma koşullarında çalıştırılıyor. MESEM programına kayıtlı çırak ve kalfaların yaşadıkları iş kazalarındaki artış ise dikkat çekiyor. Eğitim dense de aslında diğer işçilerinki …

Çin’in en zengini oldu! Borsada hisseleri tavan yaptı

Dev teknoloji şirketi Xiaomi borsada rekor kırdı. Kurucusu, Çin’in en zengin kişisi oldu.