Boykotlar işe yaradı: McDonald’s’ta dev zarar

McDonald’s, 2025 Yılının İlk Çeyreğinde Beklenenin Altında Performans Gösterdi

Hızlı servis restoran zinciri McDonald’s, 2025 yılının ilk çeyreğine ait finansal sonuçlarını paylaştı. Şirketin ABD’deki aynı mağaza satışları, beklenenin altında performans göstererek yüzde 3,6 oranında gerileme gösterdi. Bu oran, pandeminin ilk döneminden bu yana McDonald’s’ın iç pazardaki en büyük düşüşü oldu.

McDonald’s’ın net satışları çeyrek bazda yüzde 3 azalarak 5,96 milyar dolara düşüş gösterdi. LSEG analist tahminlerine göre şirketin gelir beklentisi 6,09 milyar dolardı düzeyindeydi. Hisse başına kazanç ise 2,66 dolarlık beklentiyi hafif aşarak 2,67 dolar olarak açıklandı.

Şirket, birinci çeyrekte 1,87 milyar dolar net gelir elde etti. 2024’ün aynı dönemindeki net gelir 1,93 milyar dolardı. Yeniden yapılandırma giderleri ve benzeri kalemler hariç tutulduğunda hisse başına kazanç 2,67 dolar oldu.

ABD’deki mağazalarda görülen düşüş, kötü hava koşulları ve tüketici harcamalarında gözlenen temkinli eğilimle ilişkilendirildi. Analistler, çeyrekte iç pazarda yüzde 1,7’lik bir düşüş öngörüyordu. Ancak gerçekleşen yüzde 3,6’lık gerileme, beklentilerin oldukça altında kaldı.

Müşterileri Kazanmak İçin McDonald’s Yeniden Şekilleniyor!

Şubat ayında açıklama yapan CFO Ian Borden, yılın başındaki zayıf seyir nedeniyle ilk çeyrekte satışların en düşük seviyede olmasını beklediklerini belirtmişti. Şirket, müşterileri geri kazanmak adına uygun fiyatlı menüler ve atıştırmalık dürüm gibi dikkat çekici ürünlerle menüsünü yeniden şekillendirmeyi planlıyor.

ABD dışındaki pazarlarda da benzer bir tablo dikkat çekti. Avustralya ve Fransa gibi önemli uluslararası pazarlarda aynı mağaza satışları yüzde 1 düşüş gösterdi. Bu segment McDonald’s’ın toplam gelirinin yaklaşık yarısını oluşturuyor. Oysa analistler satışların sabit kalmasını öngörmüştü.

Diğer yandan Japonya, Çin ve Brezilya gibi gelişmekte olan pazarlarda faaliyet gösteren segmentte, aynı mağaza satışları analist beklentisi olan yüzde 3,2’yi aşarak yüzde 3,5 oranında büyüme gösterdi. McDonald’s, zorlu ekonomik koşulların ve tüketici davranışlarındaki değişimin etkisiyle küresel ölçekte dengeli büyüme arayışına devam ediyor. Şirket, 2025 yılı içerisinde rekabet gücünü artırmak için yeni ürün stratejileri ve fiyat politikaları geliştirmeyi hedefliyor.

Related Posts

İzmir’de yeni öğrenci servis tarifesi onaylandı!

Tarifeye göre en yakın mesafe olan 0-3 kilometre ücreti; devlet okullarında 2 bin 762 TL, anaokulu ve özel okullarda 3 bin 313 TL’ye yükseldi. Araçlarda yardımcı personel (hostes) kullanılması durumunda mevcut fiyatlara yüzde 30 eklenerek en yakın …

Ormanların korunması için 6 ayda yaklaşık 10,9 milyar lira harcandı

Tarım ve Orman Bakanlığına bağlı Orman Genel Müdürlüğü (OGM), yılın ilk 6 ayında ormanların ve doğanın korunması ile sürdürülebilir yönetimi için yaklaşık 10,9 milyar liralık harcama yaptı.

Dolar ve Euro güne nasıl başladı?

Dolar ve Euro güne nasıl başladı?

Emekli’ye promosyon yarışı kızıştı

Bankaların emekliye promosyon yarışı iyice kızıştı. Kamu bankalarında promosyon 15 bin lirayı görürken özel bankalarda nakit destek 27 bin liraya ulaştı. Promosyon tutarı emeklinin maaş miktarına göre belirleniyor ve taahhüt süresi genellikle üç yıl oluyor.

Türk öğrenciler rotayı İngiltere’ye kırdı! Aradaki fark dağlar kadar

Türkiye’de özel üniversite ücretlerinin 1,5 milyon TL’yi aşması, aileleri ve öğrencileri kara kara düşündürürken, İngiltere’deki üniversiteler, aynı bölümler için neredeyse yarı fiyatına eğitim imkanı sunuyor. REKOR SEVİYEDE ÜNİVERSİTE ÜCRETLERİ …

Tüm bankalar tek cepte toplanacak

Bankacılıkta yeni dönem başlıyor. Artık müşteriler, farklı bankalardaki kredi kartı harcamalarını hepsi ve borçlarını tek bir ekrandan yönetebilecek.